+47 21 97 92 01 salg@advania.no
Tom handlekurv

Salgs- og leveringsbetingelser for Advania Norge AS

Forsiden Salgs- og leveringsbetingelser for Advania Norge AS
Anvendelse
Disse salgs- og leveringsbetingelser får anvendelse på alle salg av produkter fra Advania Norge AS (heretter Advania), så fremt ikke annet er særskilt skriftlig avtalt.
Kunder
Advania selger kun til registrerte næringsdrivende og offentlig sektor. Firmaattest og siste årsregnskap kan bli krevd av nye kunder. Advania vil foreta en kredittvurdering og forbeholder seg retten til å avvise eller begrense ordre dersom levering ikke ansees som forsvarlig. Kunden innestår for at den som bestiller på kundens vegne har de nødvendige fullmakter til å forplikte kunden.
Informasjonskapsler
Informasjonskapsler (cookies) er data i form av tekst eller binær data som den som bruker internett kan motta fra ulike nettsider som besøkes. Slike informasjonskapsler lagres lokalt på brukerens enhet. Hensikten er at nettleseren skal kunne ivareta personlig informasjon fra nettsider, for eksempel identifisering og sporing av brukernavigering. Informasjonskapslene lagrer informasjon om type nettleser, IP adresse, operativsystem, internettleverandør, besøkte undersider og tidspunkter for besøk. Etter norsk lovgivning vil det ikke bli lagret personlig informasjon om brukeren. Du kan begrense bruken av informasjonskapsler ved å endre innstillingene i din nettleser. Ved å bruke shop.itello.no eller eshop.advania.no aksepterer du vår bruk av informasjonskapsler.
Advania Personvernerklæring
Vår behandling av personopplysninger er underlagt norsk lov, samt Advanias til enhver tid gjeldende personvernerklæring. Denne erklæringen finnes her: Personvernerklæring | Advania
Salgspant - eiendomsrett
Advania beholder eiendomsretten på de kjøpte varene til hele kjøpesummen er betalt med tillegg av omkostninger og renter i.h.t. lov om salgspant, jfr.pantelovens § 3-14 flg.
Produktinformasjon og prisendringer
Advania forbeholder seg retten til å endre produktinformasjon og priser uten særskilt varsel. Ved endringer som gjelder bestilte varer vil kundene bli underrettet.
Priser
Alle priser og beløp er oppgitt eksklusiv frakt og mva. Ingen pristilbud fra Advania er gyldig for en periode på mer enn 7-syv dager, dersom ikke noe annet er skriftlig avtalt. Advania forbeholder seg retten til i etterkant å endre priser som ved feil i prisoppdateringer fra eksterne systemer vises med ukorrekt kundepris på vår nettbutikk. Mottatt ordrebekreftelse skal anses som at vi har mottatt kundens ordre – ikke at priser og betingelser er godkjent.
Bestilling og betaling
Bestilling kan gjøres på Web-shop, e-post eller telefon. Alle bestillinger er bindende for kunden når de er mottatt av Advania. Normalt tilbyr vi 15 dagers kreditt. For offentlig sektor og børsnoterte selskaper kan det gis 30 dagers kreditt. Bedrifter og andre næringsdrivende kan innvilges inntil 15 dagers kreditt etter kredittvurdering. Vi forbeholder oss retten til å gi avslag på søknad om kreditt uten nærmere begrunnelse.
Brukeradministrasjon Webshop
Ved opprettelse av nye brukere etter at en kunde er etablert eller endring av eksisterende bruker, må kundens Masterbruker, IT-kontakt, Leder eller regnskapsavdeling, skriftlig verifisere at brukeren er ansatt og innkjøpsberettiget.
Det er kundens ansvar å informere salg@advania.no hvis en bruker avslutter sitt arbeidsforhold eller av andre grunner skal deaktiveres. Det henstilles til å ha oppdaterte brukeropplysninger til enhver tid.
Levering og risikoovergang
Ordre på bestilte varer som er tilgjengelig på lager effektueres omgående og sendes direkte fra våre distributører til bedriftens oppgitte leveringsadresse. Transport vil skje på den mest hensiktsmessige måte, enten via Posten, budbil eller andre transportmidler etter avtale. Leveranser kan skje fra flere distributører og vil bli effektuert og fakturert løpende. Advania er ikke ansvarlig for å levere produkter som har gått ut av sortimentet eller som ikke finnes på lager. Kjøper vil bli informert om dette så snart som mulig. Hvis ikke annet er skriftlig avtalt, går risikoen for varen over på kunden når varen blir levert transportør. Dette anses som levering. Varene kan ikke hentes hos Advania eller hos distributør.
Garanti
Garantien er begrenset til de ulike fabrikantenes garantier. Disse garantibetingelsene kan kunden motta på forespørsel. Garantien omfatter ikke feil eller mangler som er oppstått pga. kundens forhold, herunder feilaktige bruk av varen. Garantien gjelder heller ikke følgeskader som påføres kunden ved eventuelle feil på den leverte vare. Utbedring av feil og mangler, herunder om levering dekkes kun når varen er returnert etter de avtalte returbetingelser.
Mangler
Det foreligger en mangel dersom varene på leveringstidspunktet ikke er i overenstemmelse med det som er avtalt og dette ikke skyldes kundens forhold.
Etter mottak skal kunden så snart det er mulig foreta en undersøkelse av de leverte varene. Eventuelle mangler må påberopes innen 8 (åtte) virkedager regnet fra levering.
Ved mangler har Advania ubetinget rett til, for egen kostnad, å rette mangelen eller foreta omlevering. Når det er foretatt retting eller omlevering kan ikke kunden gjøre ytterligere misligholdsbeføyelser gjeldende.
Reklamasjon
Ved eventuell reklamasjon eller ønske om bytte av feilbestilte varer, skal kunden først kontakte Advanias kundeservice. Ved eventuell retur plikter kunden å følge Advania sine returbetingelser (nedenstående punkt om retur) som gjelder sammen med disse salsbetingelser. Det understrekes at eventuelle utgifter til frakt o.a. i forbindelse med reklamasjon eller retur må dekkes av kunden. Reklamasjon over feil og mangler må fremsettes uten ugrunnet opphold.
Skade på varen under transport
Ved varemottak må kunden undersøke leverte produkter for skader. Synlige transportskader må tas direkte med sjåfør ved mottak av varer og anmerkes på sjåførens håndterminal/fraktbrev før man signerer. Er det tydelig at produktet er skadet inne i emballasjen skal man ikke signere for mottak av varen og be transportør om å ta produktet i retur. Skader rapporteres til salg@advania.no.
Skjulte transportskader som ikke oppdages eller burde vært oppdaget ved mottak må meldes så raskt det lar seg gjøre, og innen 7 (syv) virkedager fra mottakelse. Ved oversittelse av denne fristen mister kunde rett til reklamasjon.
Ved transportskade må følgende utføres:
- Mottaker anmerker skade på sjåførens håndterminal\fraktbrev.
- Sikre dokumentasjon i form av bilder av emballasje og vare.
- Oppbevare gods og emballasje inntil saken er avklart.
Retur
Bestilte varer som ikke hentes og som sendes i retur uten avtale og varer uten feil eller mangler, som allikevel ønskes returnert, blir belastet mottaker med minimum 25% av varens pris på returdagen. Ikke lagerførte varer tas ikke i retur og blir fakturert kunden i sin helhet ved eventuell retur som ikke er skriftlig avtalt. Varer som er levert i avtalt antall og utførelse tas bare i retur etter godkjennelse.
Retursendinger skal være uskadet i ubrutt originalembalasje.
Erstatning
Kundens krav på erstatning ved mislighold er begrenset til reparasjon eller omlevering av mangelfulle eller forsinkede produkter.
Advania har under ingen omstendighet ansvar for indirekte, konsekvenstap eller andre former for følgeskader. Dette gjelder selv om Advania var gjort oppmerksom på muligheten for slik skade eller tap, med mindre Advania har opptrådt med grov uaktsomhet eller forsett.
Advanias samlede erstatningsansvar er under enhver omstendighet begrenset til det den avtalte kjøpesummen for det aktuelle produktet.
Produktansvar
Hvis de solgte varer volder skade på person eller ting, og dette skyldes at det ikke byr den sikkerhet som bruker eller allmennhet med rimelighet kunne vente, er Advania erstatningsansvarlig i den utstrekning slikt ansvar i følge av lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar. Andre følgeskader erstattes ikke.
Force majeur
Er Advania forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Advania fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller å kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Tvister og lovvalg
Alle tvister som partene ikke klarer å løse i minnelighet hører inn under de ordinære domstoler, med Oslo tingrett som verneting. Norsk lov skal gjelde for alle forhold, men mindre annet er avtalt skriftlig.
Sanksjoner
Ved bestilling er kunden pliktig til å undersøke overholdelse og etterlevelse av alle til enhver tid gjeldende sanksjoner som pålagt av EU, FN, Storbritannia, USA eller andre relevante myndigheter. Ved brudd på slike sanksjoner er kunden fullt ut ansvarlig for alle krav og tap som måtte oppstå, inkludert krav og tap som påføres Advania.

Top